Celebramos la semana del libro hasta 80%  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada how to create and use rubrics for formative assessment and grading (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2013
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
24.9 x 19.8 x 1.0 cm
Peso
0.32 kg.
ISBN
1416615075
ISBN13
9781416615071

how to create and use rubrics for formative assessment and grading (en Inglés)

Susan M. Brookhart (Autor) · ASCD · Tapa Blanda

how to create and use rubrics for formative assessment and grading (en Inglés) - Brookhart, Susan M.

Libro Nuevo
Libro Usado

$ 44.240

$ 73.740

Ahorras: $ 29.500

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 14 de Mayo y el Jueves 23 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

$ 58.140

$ 105.710

Ahorras: $ 47.570

45% descuento
  • Estado: Usado
  • Queda 1 unidad
Origen: Argentina (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 21 de Mayo y el Viernes 31 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "how to create and use rubrics for formative assessment and grading (en Inglés)"

What is a rubric? A rubric is a coherent set of criteria for student work that describes levels of performance quality. Sounds simple enough, right? Unfortunately, rubrics are commonly misunderstood and misused.The good news is that when rubrics are created and used correctly, they are strong tools that support and enhance classroom instruction and student learning. In this comprehensive guide, author Susan M. Brookhart identifies two essential components of effective rubrics: (1) criteria that relate to the learning (not the "tasks") that students are being asked to demonstrate and (2) clear descriptions of performance across a continuum of quality. She outlines the difference between various kinds of rubrics (for example, general versus task-specific, and analytic versus holistic), explains when using each type of rubric is appropriate, and highlights examples from all grade levels and assorted content areas. In addition, Brookhart addresses* Common misconceptions about rubrics;* Important differences between rubrics and other assessment tools such as checklists and rating scales, and when such alternatives can be useful; and* How to use rubrics for formative assessment and grading, including standards-based grading and report card grades.Intended for educators who are already familiar with rubrics as well as those who are not, this book is a complete resource for writing effective rubrics and for choosing wisely from among the many rubrics that are available on the Internet and from other sources. And it makes the case that rubrics, when used appropriately, can improve outcomes by helping teachers teach and helping students learn.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes